Як відкрити бізнес по виготовленню гранітних пам’ятників

Станом на зараз на ринку існують досить невеликі контори по виготовленню пам’ятників. Як правило, їх послуги – це виготовлення пам’ятників та інших гранітних виробів, граверні роботи, доставка, установка на кладовищах.

Як відкрити бізнес по виготовленню гранітних пам'ятників - image memorial-v-boryspoli-2 on https://kyivtime.co.ua

В більшості випадків такі підприємства самі не виробляють пам’ятники та надгробки, а пропонують готові варіанти або оформляють замовлення, які передають партнерам-виробникам.

Про те, як відкрити такий бізнес, розповість Олександр Майборода, засновник гранітної майстерні “Каменяр”, яка з 2014 року займається виготовленням та монтажем пам’ятників з граніту в Києві.

«Якщо стартувати з мінімумом затрат, почати можна лише з продажу пам’ятників. Окрім порівняно незначних капіталовкладень, це також дасть можливість познайомитись зі специфікою роботи і побачити на власні очі, відчути, що можна додати на наступний сезон, щоб збільшити прибуток. Це може бути покупка граверного станка, організація бригади монтажників, відкриття нової точки продажу або й налагодження каменеобробного виробництва. Ці речі залежать від специфіки ринку у вашому місті і ваших особистих уподобань.

Отже, що потрібно для початку:

  • торгова точка в хорошому місці – ринок, промзона або земельна ділянка безпосередньо біля кладовища. Переваги ринку – хороший пішохідний трафік. На території промзони можна облаштувати склад, різати та полірувати камінь. Вибір місця має критичне значення на початку роботи. Оренда 3000-10000 грн/міс;
  • вивіска, штендер, вказівники – 3000 грн;
  • виставка хоча б з трьох пам’ятників, кількох ваз, шарів, табличок, фрагментів огорож тощо. Нехай 30 000 грн;
  • каталоги, візитки, сайт – від 2000 грн;
  • домовленості з постачальниками каменю (їх є сенс шукати в Коростишеві), виробником керамогранітних табличок, художником-гравером, бригадою монтажників (можна знайти на електронних дошках оголошень);
  • зареєстований ФОП або інше підприємство;
  • хоча б мінімальний досвід в цій сфері – монтаж пам’ятників, обробка камня, прийом замовлень тощо. Або партнера з таким досвідом.

Що було б добре мати додатково:

  • у випадку промзони – тельфер значно спростить погрузку-вигрузку, все ж камінь досить важкий матеріал;
  • мікроавтобус типу WV Transporter або причіп щоб мати можливість самостійно виконувати монтажні роботи.

Щодо місця – бажано, щоб там був пішохідний трафік. Якщо поруч є точка конкурентів – це часто плюс, бо люди знають, що в цьому місці можна замовити пам’ятник. Також плюсом буде можливість облаштування виставки під відкритим небом. Це не завжди доречно, наприклад в глибині житлового масиву сусіди будуть проти мати такий вигляд з вікна. Гарним варіантом для виставки може бути двір приватного будинку, що виходить на людну вулицю.

Як відкрити бізнес по виготовленню гранітних пам'ятників - image P_20180601_162841-scaled on https://kyivtime.co.ua

Реклама. Обов’язково – вивіска, вказівники. Постійна присутність на електронних дошках оголошень. Сайт з прикладами робіт. По сезону – контекстна реклама в Google та Facebook. Інколи добре працює розклейка оголошень. Бажано, щоб кожен відвідувач отримав від вас в руки листок з порахованим кошторисом і вашими контактами.

Слід враховувати, що бізнес сезонний – зимою майже немає замовлень. Найбільший пік продаж приходиться на весну та осінь. Отже, відкриватись добре навесні, але ніяк не восени.

Психологічна/моральна складова. Є певна специфіка, все ж люди приходять з емоціями далекими від радості. Однак загалом робота сприймається так само, як, наприклад, продавати паркет або інші будматеріали.

Якихось надзвичайних навичок в торгівлі тут не потрібно. Якщо людина зайшла в контору з виготовлення пам’ятників, скоріш за все вона вже вмотивована зробити замовлення. Що потрібно – це вміння вислухати, порахувати вартість, запропонувати кілька цінових варіантів, розповісти порядок роботи та розрахунку.

Каталоги для початку бажані, їх можна придбати в інтернеті або замовити в друкарні за власним макетом. Я зараз частіше користуюсь фотографіями з сайту або пошуковою видачею гугла для наочної ілюстрації моделі пам’ятника, якщо така відсутня у нас на виставці.

Зазначу, що ми спеціалізуємось на виготовленні бюджетних та середньої цінової категорії моделей. Відповідно до цього і мої викладки. Якщо орієнтуватись на вищу цінову категорію, є сенс відкрити офіс з хорошим ремонтом і зручними меблями, освоїти 3D-редактор на хорошому рівні, або користуватись послугами спеціаліста з 3D-моделінгу. Переглянути маркетинг, націливши його на більш забезпечену цільову аудоторію, тут вже розклейка оголошень точно не працюватиме. Що працюватиме – це робота над великими суспільнозначущими проектами і їх широке висвітлення в пресі, нарприклад, Меморіал учасникам антибільшовицького повстання 1920 року в Борисполі або пам’ятник авторці букваря Лідії Деполович. Робота у вищому ціновому сегменті вимагає більш прискіпливої уваги до сайту, каталогів та інших друкованих матеріалів».

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

За темою: