«Ощадбанк»: новітня фінустанова чи філія радянської зберкаси?

Усе частіше можна почути нарікання клієнтів на відверте шахраювання і неповагу з боку працівників “Ощадбанку”.

«Ощадбанк»: новітня фінустанова чи філія радянської зберкаси? - image 211346fl on https://kyivtime.co.ua

Здебільшого звернення до керівництва нічого не дають, крім обіцянок “перевиховати” працівників та запевнень у всебічній “клієнтоорієнтованості”.

Я спілкуюся з пані Катериною. Нещодавно пенсіонерці обманом видали замість колишньої звичайної картки, термін дії якої закінчився, “Золоту” з платою за обслуговування 500 грн.

“І всі намагання домогтися скасування шахрайської угоди ні до чого не призвели, – каже пані Катерина. – Довелося таки заплатити ту платню за обслуговування, яке мені не було потрібне, і закрити рахунок”.

Іван Мойсеєнко з Києва теж “клієнт” “Ощадбанку” – одержує там пенсію. Каже, коли приходиш у відділення – абсолютна ілюзія, що повернувся у часи молодості й зайшов у зберкасу. Працівники грублять, кричать, на прохання обслуговувати державною мовою відповідають, що вони нікому нічого “нє должни”, а як не подобається – “дверь там”.

“Не знаю, що має статися, щоб вони виявляли повагу до клієнтів. Очевидно, що їм на меті не обслуговування, а відбування робочого дня. Що про них думають клієнти – їм байдуже”, – каже пан Іван.

“Зміни в “Ощадбанку” в напрямку клієнтоорієнтованості можуть бути реалізовані. Але для цього повинен бути запит з боку користувача або чітка установка від керівництва банку, – кажеє експерт Сергій Ківа. – Більшість клієнтів обирають недержавні банки, а відповідно, “Ощадбанк” втрачає оборотні кошти. Без додаткових оборотних коштів банк не може проводити політику розвитку”.

Винна в такій роботі “Ощадбанку” держава, вважає член НСЖУ Михайло Андрійович.

“Нині ПАТ “Державний ощадний банк України” явно здійснює свою діяльність в своєрідних “парникових умовах”, створених самою державою. За класифікацією НБУ він входить до трійки системно важливих банків України. Та незважаючи на це, як і те, що за розмірами активів він займає 2-е місце, за рівнем обслуговування він волочиться далеко в хвості рейтингу банківських установ, котрі проводять свою діяльність на Україні. Незважаючи на проведення кампанії ребрендингу, маркетингова стратегія «Ощадбанку» не надто приваблює клієнтів. Домінантною категорією клієнтури виступають громадяни старшого віку – своєрідний прошарок консервативного населення, звиклого до совдепівського “Ощадбанку”. Державні гарантії відшкодування усіх коштів клієнтів-фізичних осіб в якісь мірі слугують рекламою банку. В той же час, молодше покоління віддає перевагу сучасним “Привату”, “Райффайзен Банк Аваль” та іншим. Одним із недоліків, який впливає на оцінку роботи “Ощадбанку” є наявність в операційних залах більшості відділень стійок (перегородок), котрі відділяють клієнта від працівника. Якщо взяти до уваги зверхність (якщо не грубість) та неуважність персоналу – зарахування “Ощадбанку” до лідерів сприймається сумнівно. Та держава всіма способами намагається леліяти своє дитя: “Ощадбанк” отримав низку конкурентних переваг перед іншими банками. В першу чергу це стосується соціальних виплат – автоматично це працює над збільшенням клієнтури банку за рахунок осіб, котрі відносяться до категорії “соціально незахищених”. “Ощадбанк” отримав привілей банківського обслуговування державних підприємств та установ і комунальних підприємств. Нерідко стається так, що керівництво районних державних адміністрацій змушує підлеглі структури переходити на обслуговування з інших банків саме в “Ощадбанк”. Поряд з цим мають місце випадки примусової політизації банківського персоналу. Переслідуючи мету співпраці з владою, керівники філій нерідко стають членами провладних політичних партій. В багатьох населених пунктах філії “Ощадбанку” розташовані в приміщеннях, які перебувають у спільній власності територіальних громад. Як правило, орендна плата “Ощадбанку” встановлюється нижча, ніж комерційним банкам. За таких обставин сподіватися на зміни в роботі “Ощадбанку” не варто. Держава навряд чи піде на скасування привілеїв, нею ж і встановлених. Щодо приватизації якоїсь частки акцій “Ощадбанку” говорити теж недоречно – грошові активи “Ощадбанку” (235-250 млрд грн) для уряду слугують своєрідним “гаманцем”, в який, у разі нагальної потреби, завжди можна запустити руку”, – наголошує пан Андрійович.

На жаль, сподіватися на швидку зміну якості обслуговування в “Ощадбанку” нам не випадає. Залишається тільки застерегти читача від незваженого кроку – у відділення “банку твоєї країни”…

Іван Скринець

  • 15
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    15
    Shares

ПРИЄДНУЙТЕСЯ!
Наш Ютьюб: youtube.com
Наш Фейсбук: facebook.com/kyivtime.in.ua
Наш Телеграм: t.me/kyivtime_co_ua
Наш Твіттер: twitter.com/kyivtime

За темою: